mail

Pon.-Pt. 9.00-18.00

call
Hamburger x

Stan zębów a nieświeży oddech. Co warto wiedzieć?

Nieświeży oddech dla wielu osób jest wstydliwą dolegliwością, która pojawia się nie wiadomo skąd. Chociaż w większości przypadków można zaradzić jej poprzez wizytę w gabinecie stomatologicznym, to spora grupa osób próbuje radzić sobie z nim na własną rękę, lecząc skutki, nie przyczyny. Warto wiedzieć, że brzydki zapach z jamy ustnej nie bierze się znikąd, a jego powodem są najczęściej rozwijające się schorzenia jamy ustnej lub problemy gastryczne.

Skąd bierze się nieświeży oddech i jak mu zaradzić?

Nieświeży oddech, profesjonalnie nazywany halitozą, jest schorzeniem dotykającym sporą grupę osób. W większości przypadków jego powodem jest niedostateczna lub nieregularna higiena jamy ustnej. Niedokładne mycie zębów nie usuwa wszystkich resztek pokarmu, co powoduje ich rozkład, a w konsekwencji – nieprzyjemny zapach. Regularne i dokładne szczotkowanie, a także używanie nici dentystycznej i płynu do płukania ust pomoże uporać się z tym problemem.

Drugim częstym powodem nieświeżego oddechu są choroby dziąseł. Aby do nich nie dopuścić, konieczne są regularne wizyty kontrolne u stomatologa oraz higienizacja zębów. We Włocławku  warto odwiedzić lekarza dentystę Karolinę Szatkowską, specjalizującą się między innymi w stomatologii zachowawczej. Dbając o dobry stan jamy ustnej, można zapewnić sobie także świeży oddech.

Co jeszcze może być powodem nieprzyjemnego zapachu z ust?

Kolejnym z powodów nieprzyjemnej woni z jamy ustnej są nieleczone ubytki, w których gromadzą się resztki pokarmowe. W takim wypadku również konieczna jest pilna wizyta u stomatologa, który uzupełni ubytki. Nieświeży oddech może być także wynikiem zapalenia miazgi zębowej lub zaburzeń wydzielania śliny, a także schorzeń niezwiązanych z jamą ustną, jak na przykład zapalenie migdałków czy refluks żołądka.

mail

csm.wloclawek@gmail.com